Majoriteten satsar även på utbildning av sina politiker

koalutb_mars

Överst fr. vänster stående: Annelie Bengtsson och Marita Skog. Mellanbilden: Politiker och tjänstemän lyssnar till Marita Skogs föredragning om kommunchefsjobbet. Nederst fr vänster: Hasse Olsson, samhällsbyggnadsnämnden; Yvonne Olsson, ersättare i Kf, socialnämnden; Kaisa Komulainen-Nilsson, ordf. V, kommunstyrelsen; Lotta Sjögren, V-styrelsen; Bengt Tholin, valnämnden; Tiina Rokka, V-styrelsen.

Den nya majoritetskoalitionen i Vingåkerpolitiken har i sin politiska plattform lyft fram en rad punkter där man är överens om satsningar på förskola och skola under valperioden 2015-18. Men man satsar också på utbildning av sina politiker.

För andra gången i vår hade koalitionspartiernas nyvalda politiker dragits samman för gemensamt utbildningspass. Denna gång med tyngdpunkten på hur kommunens förvaltning är organiserad och samverkar med den politiska nivån i beslutsfattandet.

Kommunalrådet (S) Annelie Bengtsson och kommunchefen Marita Skog höll i trådarna och hade bullat upp med en rad av kommunens ledande tjänstemän för att berätta om sina uppdrag och svara på frågor.

2 kommentarer till Majoriteten satsar även på utbildning av sina politiker

• Svenska köksbord avsnitt 9 – om arbetsrätten
    I det nionde avsnittet samtalar Jonas Sjöstedt med Markus Mattila och Jens Kuivaniemi om arbetsrätten. Markus, som haft många olika visstidsanställningar, och Jens, fackligt aktiv inom Handels, ger sina perspektiv på hur de ser på arbetsrätten idag, och hur den skulle se ut om en kommande regering tummade på den i framtiden.  Vad händer med […]