Styrelsen började verksamhetsåret med tårta!

tårtstyrelse kopieraHur många partiföre-ningar har en tårtde-signer i sin styrelse? Vi har i en av våra nya ledamöter, Lotta Sjögren.

Hon insåg väl när kallelsen till första styrelsemötet kom att vi kunde behöva något extra att styrka oss med. Dessutom visade det sig att den andra av våra nya ledamöter, Tiina Rokka, fyllde år samma dag. Så hon fick stå ut med att vi sjöng för henne.

En omfattande punkt på dagordningen vid en sån här nystart var naturligtvis styrelsens arbetsformer.

En stor del av mötet gick också att till planering av aktivite-ter utifrån den verk-samhetsplan som årsmötet beslutade.
Eftersom vi nu ingår i den koalition som utgör kommunens politiska majoritet, med ett antal nya politiska uppdrag,  är det en omfattande mötesverksamhet som ska planeras. Vi kommer att få fort-sätta med den plane-ringen även nästa styrelsemöte. Vi kan avslöja att föreningens medlemsmöte den 16 mars.
I den närmaste planeringen ingår naturligtvis också vårt deltagande i distriktets årskonferens i slutet av mars, traditionsenligt på Åsa folkhögskola i Sköldinge.
/L