Medlemsmöte om EU-valet

euflagga-vlogga_5x4Skicka inte fler ja-sägare till Bryssel. En värld som byggs med rättvisa och medmänsklighet är i grunden starkare än en värld där girighet får råda. eu pressar länder i kris att skära ner i skolan, vården och omsorgen och urholka arbetsrätten. eu förhindrar ländernas möjligheter att föra en politik som får igång ekonomin igen. vänsterpartiet står för ett alternativ som kan utmana den girighet och den uppgivenhet som präglar EU: s politik.

Det blir säkert några av de frågor Peter Hjukström från Mariefred, kommer att diskutera med medlemmarna i Vänsterpartiet Vingåker på medlemsmötet den 16 april. Peter är det främsta sörmlandska namnet på partiets vallista (plats 20) inför årets viktiga EU-val den 25  maj.
Peter Hjukström
Peter  är 59 år och ursprungligen metallarbetare/svetsare till professionen. Men många känner nog igen Peter som en flitigt återkommande Afghanistanexpert i olika medier.
Han engageras också flitigt som Afghanistanföreläsare/utbildare av  organisationer, kommuner och länsstyrelser, efter sina 14 år som förbundssekreterare för  biståndsorganisationen Svenska Afghanistankommittén.
Eller kanske känner vi igen honom från hans mångåriga arbete som nationell  kampanjledare för Radiohjälpens årligen återkommande insamlingskampanj Världens Barn. Nu kommer han till oss i Vingåker!

Den fullständiga vallistan till EU-parlamentet från Vänsterpartiet hittar du på den här länken: http://www.vansterpartiet.se/resursbank/vansterpartiets-lista-till-eu-valet-2014/

Vill du läsa Vänsterpartiet valplattform, antagen på partikongressen i januari klickar du här:  http://www.vansterpartiet.se/assets/Kongressuttalande-EU.pdf