Majoriteten satsar även på utbildning av sina politiker

koalutb_mars

Överst fr. vänster stående: Annelie Bengtsson och Marita Skog. Mellanbilden: Politiker och tjänstemän lyssnar till Marita Skogs föredragning om kommunchefsjobbet. Nederst fr vänster: Hasse Olsson, samhällsbyggnadsnämnden; Yvonne Olsson, ersättare i Kf, socialnämnden; Kaisa Komulainen-Nilsson, ordf. V, kommunstyrelsen; Lotta Sjögren, V-styrelsen; Bengt Tholin, valnämnden; Tiina Rokka, V-styrelsen.

Den nya majoritetskoalitionen i Vingåkerpolitiken har i sin politiska plattform lyft fram en rad punkter där man är överens om satsningar på förskola och skola under valperioden 2015-18. Men man satsar också på utbildning av sina politiker.

För andra gången i vår hade koalitionspartiernas nyvalda politiker dragits samman för gemensamt utbildningspass. Denna gång med tyngdpunkten på hur kommunens förvaltning är organiserad och samverkar med den politiska nivån i beslutsfattandet.

Kommunalrådet (S) Annelie Bengtsson och kommunchefen Marita Skog höll i trådarna och hade bullat upp med en rad av kommunens ledande tjänstemän för att berätta om sina uppdrag och svara på frågor.

2 kommentarer till Majoriteten satsar även på utbildning av sina politiker

• Avsnitt 10 – John Lapidus
    Vem har stulit den svenska vården? Och hur kan den vanliga vårdkön passeras av försäkringskunder i en VIP-kö? Det här pratar Jonas Sjöstedt om med välfärdsforskaren och författaren John Lapidus, när podden ”Hembakt med Jonas” gör comeback. Samtalsledare: Åsa Mattsson Musik: David Szesztay Hembakt rågbröd Lite jäst, salt och mörk sirap rörs ut i tre dl […]