Full fart i föreningen…

medl möte 20141106_v2

Partiföreningen i Vingåker hade igår ett av sina regelbundna medlemsmöten i partilokalen på Köpmangatan. Kanske var det extra välbesökt denna gång, eftersom flera punkter på dagordningen handlade om samarbetet inom den nya koalitionen med Socialdemokraterna och Miljöpartiet.
Bl. a. nominerades till Vänsterpartiets uppdrag i nämnder och styrelser. Man beslutade också att alla som åtar sig ett uppdrag ska skriva på ett uppdragskontrakt med partiföreningen.

Vi hann naturligtvis också med att fika och smaka på Nathalies nybakade rulltårta mellan diskussioner och besluts. Grattis Nathalie som fyllde år denna dag!

Mötet avslutades med en insamling av 500 kr till förmån för Kurdiska Röda Halvmånens flyktinghjälp till människor från Kobane i norra Syrien på flykt undan IS terror.

Föreningen fortsätter att träffas redan på fredagkväll, men denna gång för att tillsammans avnjuta en av höstens läckerheter – surströmming.

kobane solidaritet

• Avsnitt 10 – John Lapidus
    Vem har stulit den svenska vården? Och hur kan den vanliga vårdkön passeras av försäkringskunder i en VIP-kö? Det här pratar Jonas Sjöstedt om med välfärdsforskaren och författaren John Lapidus, när podden ”Hembakt med Jonas” gör comeback. Samtalsledare: Åsa Mattsson Musik: David Szesztay Hembakt rågbröd Lite jäst, salt och mörk sirap rörs ut i tre dl […]