Full fart i föreningen…

medl möte 20141106_v2

Partiföreningen i Vingåker hade igår ett av sina regelbundna medlemsmöten i partilokalen på Köpmangatan. Kanske var det extra välbesökt denna gång, eftersom flera punkter på dagordningen handlade om samarbetet inom den nya koalitionen med Socialdemokraterna och Miljöpartiet.
Bl. a. nominerades till Vänsterpartiets uppdrag i nämnder och styrelser. Man beslutade också att alla som åtar sig ett uppdrag ska skriva på ett uppdragskontrakt med partiföreningen.

Vi hann naturligtvis också med att fika och smaka på Nathalies nybakade rulltårta mellan diskussioner och besluts. Grattis Nathalie som fyllde år denna dag!

Mötet avslutades med en insamling av 500 kr till förmån för Kurdiska Röda Halvmånens flyktinghjälp till människor från Kobane i norra Syrien på flykt undan IS terror.

Föreningen fortsätter att träffas redan på fredagkväll, men denna gång för att tillsammans avnjuta en av höstens läckerheter – surströmming.

kobane solidaritet

• Avsnitt 8 – om bilden av orten
    I det åttonde avsnittet av podden Svenska köksbord som har spelats in i Västerås samtalar Jonas med Hussein Qasim om bland annat bilden av området Bäckby. Hussein har själv växt upp Bäckby och arbetar där i dag som fritidsledare. Vad händer med en när åren går och man aldrig får fast jobb eller fast bostad? […]