Framtiden är inte till salu – Vänsterpartiet i Vingåker valspurtade

På fredageftermiddagen valspurtade Vänsterpartiet i Vingåker med ett besök av två av de främsta namnen på partiets riksdagslista. Lotta JohnssonFornarve och Patrik Renfors gav publiken ytterligare bra argument till publiken varför Vänsterpartiet anser att framtiden inte kan vara till salu i ett bra samhälle.

20140912_164640-1  20140912_164231
 lottaF_patrik
 20140912_165544-1
Bild till vänster: Lotta Johnsson Fornarve, förstanamn på Vänsterpartiets riksdagslista.
Bilder till höger, uppifrån: Valombudsmannen Ibrahim Alkhaffji ordnar mikrofon med
Lotta Johnsson Fornarve och Patrik Renfors, fjärdenamn på riksdagslistan; Lotta och Patrik;
Lasse Nilsson, sjättenamn på Vänsterpartiet Vingåker kommunlista diskuterar vinster i
välfärden med Lotta.

Vänsterpartiet omfördelar makt och resurser för att kvinnor och män ska ha samma möjlighet att forma samhället och sina egna liv. Vi vill att trygga jobb prioriteras framför företagens jakt på allt större vinster. Vi har politiken för att alla ska få lika goda förutsättningar, oavsett om du är född i Bagdad eller Borås, oavsett om du bor i stad eller på landsbygd och oavsett vem du älskar.

Välfärden är inte till salu. Vänsterpartiet är garanten mot vinster i välfärden. Istället för att välfärdens resurser försvinne till vinster ska de användas till anställa fler lärare, undersköterskor och annan personal.

En röst på Vänsterpartiet är en röst för medmänsklighet, solidaritet och rättvisa – för ett samhälle du kan lita på.