Styrelsemötet den 26 juni…

v-möte_7x7Styrelsen träffades som vanligt i partilokalen på Köpmangatan i Vingåker. En viktig punkt på dagordningen var fortsatt konstituering av styrelsen – kortare sagt.: Vem gör/ansvarar för vad inom styrelsen. Fyra ytterligare ansvarsområden fördelades inom styrelsen: sociala frågor, förskola/skola, feminism och solidaritet/integration, ett ytterigare är på förslag – miljö.
En annan viktig punkt var förstås den fortsatta planeringen av valrörelsen med fokus på frågor om rasism och förskola/skola och eventuella offentliga möten med deltagande av några av våra riksdagsledamöter.
Dessa frågor blir också teman för nästa medlemsmöte den 7 augusti , liksom diskussionen om eventuellt samarbete med andra partier efter valet.
Hela protokollet hittar du som är medlem under fliken ”Medlemssidor” ovan (med medlemsinloggning). För dig som vill veta mer om Vänsterpartiets politik och kanske är intresserad av att delta i Vänsterpartiets arbete kan kontakta vår ordförande Kaisa Komulainen-Nilsson på epost:  [email protected]

• Avsnitt 8 – om bilden av orten
    I det åttonde avsnittet av podden Svenska köksbord som har spelats in i Västerås samtalar Jonas med Hussein Qasim om bland annat bilden av området Bäckby. Hussein har själv växt upp Bäckby och arbetar där i dag som fritidsledare. Vad händer med en när åren går och man aldrig får fast jobb eller fast bostad? […]