Gå och rösta i EU-valet!

euflagga-vlogga_5x4Gå och rösta i EU-valet! var Peter Hjukström viktigaste budskap när han mötte Vänsterpartiets lokalförening i Vingåker på medlemsmöte igår kväll. Majoriteten av svenskarna är idag kritiska till hur EU fungerar och vill man på något sätt påverka för förbättringar är det viktigt att man utnyttjar sin rösträtt i EU-valet den 25 maj.

Peter, som är den främsta sörmlandskandidaten på EU-vallistan för Vänsterpartiet och sekreterare i Strängnäsföreningen, hade en genomgång med medlemmarna i Vingåker om huvudfrågorna i valet. Han bjöd också på goda råd och praktiska tips för en lokal valkampanj. En framgång i EU-valet, som opinionssiffrorna för Vänsterpartiet idag pekar på, göra att ett ytterligare vänstermandat ligger inom räckhåll. Det visar också vägen för vänsterframgångar i riksdags-. landstings- och kommunvalen i september.

Eftersom Peter är en av Sveriges främsta experter på Afghanistan, kunde vi inte undvika att också komma in på frågor om dagens situation där och hur framtiden kan komma att se ut. Vi hoppas att vi kan få se Peter i Vingåker speciellt för den frågan lite senare i år.

En peppad vingåkersförening med ordföranden Kaisa Komulainen-Nilsson i spetsen tackade Peter med en bukett lysande röda nejlikor.

EU-möte