Vänsterpartiet Vingåker har valt en ny styrelse

gryning

Lördagen den 22 mars höll Vänsterpartiet i Vingåker sitt årsmöte för 2014. Vänsterpartiets gruppledare i landstinget och ledamot av distriktsstyrelsen Maud Ekman höll denna gång i ordförandeklubban.

Till ny ordförande valdes Kaisa Komulainen-Nilsson från Österåker, till kassör Yvonne Olsson, Billsbro.
Övriga ledamöter i den fem personer starka styrelsen är Zeinab Morad, Sameh Kanan och Behzad Farzaneh, alla från Vingåker.

Ersättare i styrelsen är Bengt Tholin, Läppe; Hasse Olsson, Billsbro och Kameran Elgailani, Vingåker.

På revisorsuppdragen återfinns nu Sara Ring och Åke Tholin, båda från Lundbyskog.

Partiföreningens nya valberedning består av Lasse Nilsson, Österåker, Marianne Isaksson, Läppe och Sara Ring, Lundbyskog.

• Avsnitt 8 – om bilden av orten
    I det åttonde avsnittet av podden Svenska köksbord som har spelats in i Västerås samtalar Jonas med Hussein Qasim om bland annat bilden av området Bäckby. Hussein har själv växt upp Bäckby och arbetar där i dag som fritidsledare. Vad händer med en när åren går och man aldrig får fast jobb eller fast bostad? […]