Vänsterpartiet Vingåker har valt en ny styrelse

gryning

Lördagen den 22 mars höll Vänsterpartiet i Vingåker sitt årsmöte för 2014. Vänsterpartiets gruppledare i landstinget och ledamot av distriktsstyrelsen Maud Ekman höll denna gång i ordförandeklubban.

Till ny ordförande valdes Kaisa Komulainen-Nilsson från Österåker, till kassör Yvonne Olsson, Billsbro.
Övriga ledamöter i den fem personer starka styrelsen är Zeinab Morad, Sameh Kanan och Behzad Farzaneh, alla från Vingåker.

Ersättare i styrelsen är Bengt Tholin, Läppe; Hasse Olsson, Billsbro och Kameran Elgailani, Vingåker.

På revisorsuppdragen återfinns nu Sara Ring och Åke Tholin, båda från Lundbyskog.

Partiföreningens nya valberedning består av Lasse Nilsson, Österåker, Marianne Isaksson, Läppe och Sara Ring, Lundbyskog.

• Avsnitt 10 – John Lapidus
    Vem har stulit den svenska vården? Och hur kan den vanliga vårdkön passeras av försäkringskunder i en VIP-kö? Det här pratar Jonas Sjöstedt om med välfärdsforskaren och författaren John Lapidus, när podden ”Hembakt med Jonas” gör comeback. Samtalsledare: Åsa Mattsson Musik: David Szesztay Hembakt rågbröd Lite jäst, salt och mörk sirap rörs ut i tre dl […]